سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرفداران اپل بیشتر است یا سامسونگ؟

 

دو برند قدرتمند و غول‌های دنیای تکنولوژی؛ اپل و سامسونگ. بسیاری از ما از گوشی‌ها یا گجت‌های هوشمند آن‌ها استفاده می‌کنیم، یا در دوستان و خانواده‌مان کسی را داریم که طرفدار پر و پا قرص آن‌هاست. این برندهای معروف هر کدام کاربران وفاداری دارند که روی همه دارایی‌شان قسم می‌خورند که بهترین و کامل‌ترین گوشی‌های دنیا را در دست دارند!

سامسونگ گوشی‌هایی بسیار قدرتمند از نظر باتری و دیزاین گوشی را به بازار داده، و اپل در خلاقیت نرم‌افزاری و قابلیت‌های هوشمند روز به روز پیشرفت می‌کند. هر دو  این گوشی‌ها میلیون‌ها استفاده‌کننده دارند و البته رقابتشان باعث شده که هر سال ابزارهای تازه‌ای به بازار داده و امکانات خودشان را بیشتر کنند، پس این رقابت به نفع همه است! در این مطلب این دو برند را بررسی می‌کنیم تا ببینیم کدامشان طرفدارهای بیشتری دارند. اگر قصد خرید گوشی سامسونگ یا آیفون اقساطی را دارید، حتما تا انتها بخوانید.

اپل، یک کسب‌وکار بر پایه نوآوری

اپل یک اکوسیستم قدرتمند و البته برندینگ برنده دارد. افرادی که این برند را انتخاب می‌کنند معمولا برای کامل کردن تجربه استفاده از تلفن، گجت‌های جانبی آن مثل تبلت، تلفن هوشمند، هدفون و… را هم می‌خرند.

چیزی که اپل را از تمام رقبایش در جهان جلو می‌اندازد نوآوری این برند است. اپل تمام امکاناتش را بر پایه نیازهای مشتری می‌چیند، نیازهایی که در تشخیص آن‌ها حتی از خود مشتریان هم جلوتر است. مثلا حدود دو سال پیش امکانی به اپل واچ‌ها اضافه شد که اجازه می‌داد در هنگام ضربات شدید یا به زمین افتادن فرد، ساعت به صورت خودکار با پلیس تماس بگیرد.

همچنین دیزاین گوشی‌های اپل بسیار ساده و مینیمال است، و از حدود هفده سال پیش که اولین گوشی اپل به بازار آمد، نسبتا مشابه باقی مانده‌است. اپل همیشه گوشی‌های مستطیلی شکل با لبه‌های نازک و ظریف عرضه می‌کند که دوربینشان در قسمت پشت در یک جای ثابت قرار داد. البته که این دوربین‌ها در کنار دیگر فیچرها، با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند.

جدیدترین آیفون یعنی آیفون 15، یک سنسور 48 مگاپیکسلی بسیار قدرتمند با اندازه پیکسل 1.22 میکرون دارد (همین اندازه پیکسل کیفیت دوربین‌های اپل را همیشه از رقبا متمایز نگه می‌دارد، حتی از آن‌هایی که تعداد پیکسل دوربینشان بیشتر است). لنز 24 میلی‌متری با دیافراگم F1.78 و لرزشگر، از دیگر امکانات دوربین آیفون هستند. دوربین یکی از ویژگی‌های برنده و تمایزهای رقابتی اپل است که آن را به گوشی مورد علاقه بلاگرها، یوتوبرها و عکاس‌ها تبدیل کرده‌است.

تنوع مدل‌ها و امکانات در برند سامسونگ

طرفداران اپل بیشتر است یا سامسونگ؟

نکته‌ای که بسیاری از طرفداران سامسونگ به آن -به درستی- اشاره می‌کنند، بیشتر بودن تعداد گوشی‌های آن در بازار است.

تنوع تلفن‌های سامسونگ در مارکت جهانی بسیار بالاست (حدود 6 سری و در هر کدام ده‌ها گوشی). شما هر بودجه‌ای که داشته باشید و از تلفن همراهتان هرچیزی که بخواهید، سامسونگ آن را به شما می‌دهد. سری‌های A و M اقتصادی و در دسترس (و البته دارای امکانات کامل) هستند، و برای استفاده روزمره فوق‌العاده‌اند. سری‌های S پرچمدارهای سامسونگ را تشکیل می‌دهند و دوستداران سامسونگ بهترین امکانات و جدیدترین فیچرهای هوشمند را در آن‌ها پیدا می‌کنند.

این نکته را فراموش نکنید که حتی ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ (مثلا Galaxy A03) امکانات کامل و خوبی مثل باتری قدرتمند، حسگر اثر انگشت و بروزرسانی‌های اندروید و امنیت را به کاربران می‌دهند. این گوشی‌ها پایه‌ای هستند، اما در مقایسه با قیمتشان عملکرد خوبی دارند.

همچنین برند سامسونگ تعدادی ابزار و گجت‌های جانبی جالب دارد که طراحان و هنرمندان را حسابی هیجان‌زده می‌کند. مواردی از جمله گوشی‌های تاشو (یادآور نوستالژی تلفن‌های دهه نود)، قلم‌های نوری برای طراحی و نقاشی و غیره. به طور کلی خیلی از افرادی که در حوزه تجسمی (گرافیک، نقاشی و عکاسی) کار می‌کنند به سراغ مدل‌های جدید و پرچمدار سامسونگ مثل Galaxy S23 Ultra می‌روند. این گوشی یکی از بهترین و دقیق‌ترین دوربین‌های دنیا را با کیفیت 200 مگاپیکسل دارد، البته در کنار یک دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی و یک لنز فوق واید 12 مگاپیکسلی.

اپل بخریم یا سامسونگ

خریدن اپل یا سامسونگ، بیشتر از هر چیز یک ترجیح شخصی است. این دو برند شانه به شانه هم حرکت می‌کنند و با وجود تفاوت در دیزاین و کاربردها، هر دو کامل محسوب می‌شوند. سامسونگ تنوع قیمتی بهتری دارد. در رده گوشی‌های پرچمدار، تقریبا هر دو قیمتی یکسان دارند. یعنی چه بخواهید جدیدترین مدل اپل را بخرید و چه آخرین گوشی سامسونگ، با اختلاف اندکی باید یک مقدار بپردازید. اما اگر بودجه‌تان کمتر است، در بین گوشی‌های سامسونگ مواردی را پیدا می‌کنید که کامل و کاربردی اما اقتصادی هستند.

اگر به تجربه کاربری اهمیت می‌دهید و اپلیکیشن‌های تخصصی و ویژه را می‌خواهید، احتمالا اپل برایتان مناسب‌تر است. خیلی از اپ‌ها در ابتدا برای آیفون و بعد از مدتی برای اندروید منتشر می‌شوند.

خیلی از افراد قدرت باتری سامسونگ را بهتر می‌دانند، به ویژه اگر تلفن خودتان را برای استفاده طولانی‌مدت می‌خرید و قصد دارید چندین سال از آن استفاده کنید. سلامت باتری (Battery Health) اپل بعد از یک یا دو سال کمتر می‌شود و با شیبی ملایم به پایین می‌رود. از طرف دیگر کیفیت ساخت و سخت‌افزار اپل از سامسونگ قدرتمندتر است، و گوشی‌های اپل ماندگاری بیشتری از این نظر دارند.

خرید قسطی موبایل سامسونگ و آیفون در ازکی‌وام

اگر قصد خرید گوشی‌های پرچمدار را دارید، ممکن است شما هم از قیمت مدل‌های جدید کمی تعجب کنید و توان پرداخت یک‌باره آن‌ها را نداشته باشید. خوشبختانه با امکان خرید گوشی‌های مختلف از جمله آیفون اقساطی در ازکی‌وام، حالا این فرصت را دارید که هر گوشی جدیدی را بلافاصله بعد از انتشار جهانی تهیه کرده، و مبلغ آن را تا 18 ماه پرداخت کنید.

برای دریافت اعتبار از ازکی‌وام، کافی است چند دقیقه وقت گذاشته و اطلاعات خودتان را ثبت کنید. این اطلاعات مدارک هویتی مثل کارت ملی و مدارک شغلی و البته یک برگ چک صیادی است. پس از تایید مدارک و دریافت اعتبار می‌توانید خرید قسطی موبایل سامسونگ یا آیفون را به راحتی انجام دهید.