سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید قسطی جهیزیه عروس

خرید جهیزیه از گذشته یکی از فعالیت‌های لذت‌بخش و خاطره‌انگیز برای عروس و دامادهای ایرانی محسوب می‌شود. همین الان اگر از پدر یا مادر خودتان در مورد خرید جهیزیه‌اش بپرسید، احتمالا خاطرات بامزه‌ای برایتان تعریف خواهند کرد. با این وجود نمی‌شود انکار کرد که خرید جهیزیه یکی از سنگین‌ترین خرج‌های ممکن برای یک خانواده است؛ یک هزینه دارای ضرب‌الاجل و فوری که معمولا همزمان با کارهای سخت دیگری مثل برنامه‌ریزی عقد و عروسی، مراسم‌‌های مختلف و… انجام می‌شود.

یکی از چالش‌های خانواده‌ها برای خرید جهیزیه عروس، قیمت بالای وسایل برقی و لوازم خانگی است. برای همین، خیلی از افراد لوازم خانگی قسطی می‌خرند و بعد به مرور، مبلغ کل جهیزیه را با توجه به حقوق خودشان تسویه می‌کنند. در این مطلب خرید لوازم خانگی قسطی را با هم بررسی می‌کنیم.

خرید اقساطی جهیزیه عروس

چرا لوازم خانگی قسطی به نفع شماست؟

در دهه‌های پیش و زمانی که ازدواج خیلی سنتی‌تر از امروز برگزار می‌شد، جهیزیه به معنای تجهیز صفر تا صد یک خانه بود. از ریزترین وسایل پلاستیکی و سرو مثل نمکدان و فلفل‌دان، تا سرویس بزرگ تخت خواب و تلویزیون و یخچال. صفر تا صد باید خریده و طی یک مراسم به خانه جدید عروس و داماد برده می‌شد.

این روزها اما این رسم در حال تغییر کردن است، هم به این خاطر که خیلی از عروس و دامادها قبل از ازدواج مدتی را به صورت مستقل کار و زندگی کرده‌اند و یک سری وسایل را دارند، هم به خاطر این که قیمت اقلام بالا است و خرید یک جای آن، چندان ممکن و منطقی نیست. خوشبختانه این روزها، خانواده‌ها این امکان را دارند که لوازم خانگی قسطی تهیه کرده و کل بودجه و پس‌انداز خانواده را برای ازدواج یکی از اعضای آن خرج نکنند. شما می‌توانید کل جهیزیه یا اقلام بزرگ آن (مثلا سرویس چوب، یخچال یا ماکروفر) را به صورت قسطی خریده، و بعد به مرور مبلغ آن را تسویه کنید. اما خرید قسطی در ایران چه مسیرهایی دارد؟

چطور لوازم خانگی قسطی بخریم

خرید لوازم خانگی به صورت اقساطی، مسیرهای مختلفی دارد که باید با توجه به بودجه و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

خیلی از فروشگاه‌ها این روزها امکان خرید قسطی را با چک و شرایط دیگر، برای مشتری‌های خودشان فراهم کرده‌اند. شهر فرش و شهر لوازم خانگی از جمله این فروشگاه‌ها هستند که شرایط نسبتا ساده‌ای هم دارند.