سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوشی گیمینگ یا کنسول؟

اگر اهل گیم‌های مختلف و بازی‌های متنوع و هیجان‌انگیز هستید، احتمالا نمی‌دانید گوشی گیمینگ بخرید یا کنسول بازی؟ بهتر است بدانید که گوشی مخصوص گیمینگ و کنسول بازی، ویژگی‌ها و قیمت مختلفی دارند، بنابراین مهم‌ترین مسئله این است که با توجه به اولویت‌ها و بودجه‌تان تصمیم بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم درباره امکانات گوشی گیمینگ و کنسول بازی صحبت کنیم و روش خرید پلی‌استیشن قسطی را توضیح دهیم. شما می‌توانید با استفاده از روش خرید قسطی، صاحب بهترین گوشی گیمینگ یا کنسول بازی شوید.

کنسول بازی بهتر است یا گوشی گیمینگ؟

اولین مسئله این است که گوشی‌های گیمینگ، بازی را در صفحه نمایش کوچک موبایل نشان می‌دهند و فضای محدودی دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید تجربه‌ای فوق‌العاده و همه‌جانبه از گیم را تجربه کنید، کنسول بازی برای شما مناسب است. شما با خرید جدیدترین کنسول‌های بازی می‌توانید انواع بازی‌های استراتژیک، جنگی، ورزشی و ترسناک را تجربه کنید.

به‌علاوه، نمایش بازی‌ها در کنسول به واقعیت نزدیک‌تر است و وضوح بیشتری دارند. بسیاری از بازی‌های استراتژیک هم در گوشی‌های گیمینگ نصب نمی‌شوند. تلفن‌های هوشمند صفحه نمایش کوچکی دارند و کیفیت بازی را پایین می‌آورند. مزیت این گوشی‌ها این است که شما می‌توانید در هر زمان و مکانی بازی کنید.

گوشی‌های گیمینگ به شما اجازه می‌دهند که دنیای بازی را با خودتان به سفر و محل کار ببرید و در مکان‌های مختلف بازی کنید. همچنین، این گوشی‌ها مجهز به خنک‌کننده‌های پیشرفته و درگاه‌های جانبی هستند. بنابراین، شما می‌توانید چندین ساعت با آن‌ها بازی کنید. علاوه‌بر این‌‌ها، برای انتخاب بین کنسول بازی و گوشی گیمینگ باید به نکته‌های زیر هم توجه کنید.

بازی‌های انحصاری در گوشی و کنسول

بسیاری از بازی‌های اختصاصی برای کنسول‌های بازی طراحی شده‌اند. مثلا با خرید نینتندو سوئیچ می‌توانید بازی‌های Animal Crossing و Pokemon را بازی کنید. همچنین، اگر حق اشتراک سرویس Game Pass را بخرید، می‌توانید به صورت یک‌ماهه یا بیشتر به 600 بازی دسترسی داشته باشید. کنسول پلی‌استیشن هم اشتراک یک ماهه دارد. اگر اشتراک PlayStation Plus را بخرید، می‌توانید به بازی‌های انحصاری این شرکت دسترسی داشته باشید.

بازی‌های فریمیوم در گوشی‌های هوشمند

یکی از تفاوت‌های مهم کنسول‌ها و گوشی‌های گیمینگ، نحوه کسب‌وکار آن‌ها است. برای اینکه بتوانید از بازی‌های کنسول استفاده کنید، باید پول پرداخت کنید یا بازی خاصی را بخرید. اما بازی‌های موبایلی با مدل فریمیوم کار می‌کنند. در این مدل، شما برای بازی کردن پولی پرداخت نمی‌کنید، اما بعضی از امکانات بازی‌ها پولی هستند. مثلا سفارشی کردن شخصیت‌های بازی و خرید وسایل در بازی جزو موارد رایگان نیستند و شما باید پرداخت درون برنامه‌ای انجام دهید. بعضی از بازی‌های ایرانی در دسته فریمیوم قرار می‌گیرند. به‌علاوه، حدود 3 درصد از بازی‌های موبایل در گوگل پی جزو این دسته هستند.

فضای ذخیره‌سازی در گوشی‌های گیمینگ

گوشی‌های هوشمند فضای ذخیره‌سازی محدودی دارند. این فضا برای بازی‌ها، عکس‌ها، ویدئوها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌ها و فایل‌ها استفاده می‌شود. حداکثر حافظه گوشی‌های گیمینگ 1 ترابایت است. گوشی‌های پرچمدار در این گروه قرار می‌گیرند. در مقابل، کنسول‌هایی مثل پلی‌استیشن 4 پرو و اسلیم با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایت تولید شده‌اند. بنابراین، اگر می‌خواهید چند بازی را به صورت همزمان بازی کنید، باید کنسول بخرید.

 

مرجع >>>>> https://itresan.com/456037/