سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام رنگ آیفون 13 بهتر است؟

شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان یکی از این رنگ‌ها را انتخاب کنید. البته، بهتر است بدانید که رنگ‌های مختلف آیفون روی قیمت آن تاثیر دارند. مثلا آیفون 13 با رنگ آبی اقیانوسی گران‌تر است. در مقابل رنگ‌های خنثی مثل سفید و مشکی قیمت کمتری دارند. در این مقاله درباره رنگ‌های مختلف آیفون 13 صحبت می‌کنیم و روش خرید آیفون اقساطی را توضیح می‌دهیم.

رنگ‌های آیفون 13 و آیفون 13 مینی

گوشی آیفون 13 در 4 مدل آیفون 13، 13 مینی، پرو و پرو مکس تولید می‌شود و هر کدام از این دستگاه‌ها رنگ‌بندی متفاوتی دارند. رنگ‌های آیفون 13 و آیفون 13 مینی، قرمز، استارلایت (سفید)، میدنایت (مشکی)، آبی و صورتی هستند. طبق گزارش‌های رسمی، رنگ صورتی طرفدار بیشتری دارد. بیشتر خریداران آیفون دوست دارند رنگ صورتی این محصول را خریداری کنند. رنگ قرمز سری جدید کمی شبیه گوشی‌های قبلی است، ولی در بدنه با مدل‌های قبلی متفاوت است. 

رنگ استارلایت سایه گرمی دارد و کمی شبیه رنگ مرواریدی و کرم است. بدنه گوشی‌ هم از جنس آلومینیوم است. به همین دلیل، رنگ گوشی گرم‌تر دیده می‌شود. بعضی از نسخه‌های آیفون 13 هم لبه‌های آلومینیومی و طلایی یا مات و شامپاینی دارند. 

جدیدترین رنگ آیفون 13، میدنایت است و جایگزین رنگ مشکی شده است. این رنگ، به صورت ترکیبی از آبی و سرمه‌ای دیده می‌شود. البته، رنگ آبی در مدل‌های قبلی آیفون وجود داشت، اما رنگ آبی آیفون 13، گرم‌تر و روشن‌تر است و رگه‌های فیروزه‌ای دارد. اگر دوست دارید گوشی شما صورتی‌ و شبیه آب‌نبات باشد، آیفون 13 صورتی مناسب شماست.

رنگ‌های آیفون 13 پرو و 13 پرومکس

iphone-13-2.jpg

مدل‌های پرو و پرومکس آیفون 13 با رنگ‌های گرافیتی، طلایی، نقره‌ای و آبی Sierra به فروش می‌رسند. جدیدترین رنگ، آبی Sierra است که به آبی اقیانوسی هم معروف است. این رنگ سایه‌هایی از رنگ آبی دارد و بسیار شیک است. رنگ‌های نقره‌ای و طلایی هم جزو رنگ‌های پرطرفدار آیفون 13 و 13 پرومکس هستند. رنگ گرافیتی هم تا حدودی شبیه رنگ خاکستری است. 

اگر به فروش گوشی در آینده فکر می‌کنید و می‌خواهید بعد از حدود 1 تا 3 سال، گوشی را بفروشید، سراغ رنگ‌های پرفروش آیفون بروید. رنگ‌های زرد و صورتی محبوبیت بیشتری دارند و زودتر فروخته می‌شوند. در مقابل، رنگ‌های نقره‌ای و مشکی هم جزو رنگ‌های ماندگار هستند و همیشه مشتری دارند.

محبوب‌ترین رنگ آیفون 13

شرکت آیفون برای انتخاب محبوب‌ترین رنگ، تحقیقی انجام داده است. طبق این تحقیق، 43 درصد مردم رنگ صورتی را انتخاب کردند و 23 درصد از آن‌ها هم سراغ رنگ گرافیتی رفته‌اند. نکته جالب این است که رنگ طلایی متقاضی کمتری دارد. حدود 23 درصد از مردم آیفون طلایی رنگ را خریداری کرده‌اند.

آیفون 13 چه رنگی بخریم؟

هنگام انتخاب رنگ آیفون باید رنگ قاب گوشی را هم در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید قاب‌های رنگی تهیه کنید، بهتر است سراغ رنگ‌های خنثی مثل میدنایت و استارلایت بروید. رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری در سری‌های پرو و پرومکس هم برای قاب‌های رنگی مناسب هستند. 

در نهایت، انتخاب رنگ آیفون به سلیقه و علاقه‌مندی شما بستگی دارد. اگر دوست دارید رنگ آیفون را با کیف ست کنید، می‌توانید با توجه به رنگ کیفتان، رنگ آیفون 13 را انتخاب کنید. در نهایت، اگر تمایلی به رنگ‌های روشن و شاد ندارید، می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی تهیه کنید.

ویژگی‌های آیفون 13

اگر می‌خواهید آیفون 13 بخرید، بهتر است به جز رنگ به ویژگی‌های سخت‌افزاری و دوربین آن هم توجه کنید. کوچک‌ترین مدل این گوشی، آیفون 13 مینی است و نمایشگر 5.4 اینچی دارد. تراشه موبایل از نوع A15 Bionic است و با باتری 2406 میلی‌آمپر بر ساعت کار می‌کند. شما می‌توانید آیفون 13 مینی را در 3 نسخه 128، 256 و 512 گیگابایت خریداری کنید. 

گوشی‌های آیفون 13 پرو و پرو مکس بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر هستند و با نمایشگرهای 6.1 و 6.7 اینچی ساخته شده‌اند. مشخص اصلی این دو محصول، دوربین اصلی سه‌گانه و اسکنر LiDAR است. ظرفیت باتری آیفون 13 پرو، 3095 میلی‌آمپر است و مدل پرومکس هم با باتری 4325 میلی‌آمپر بر ساعت کار می‌کند. درباره ویژگی‌های منحصربه‌فرد آیفون 13 هم باید بگوییم که رفرش ریت این دستگاه 120 هرتز است و ناچ کوچک‌تری دارد. رفرش ریت آیفون 13 مینی و آیفون 13 هم 60 هرتز است.

 

مطلب: کدام رنگ آیفون 13 بهتر است؟